facebook
Objednávky do 12:00 odesíláme ihned | Doprava zdarma nad 1500 Kč | Výměny a vrácení do 30 dnů zdarma

Vybudujte si silnou imunitu pomocí těchto tipů

Péče o imunitu začíná péčí o sebe a tento rok není výjimkou. A protože se ne vždy dokážeme dostatečně vyspat nebo zvládat stres, doplňky na podporu imunity nám mohou pomoci vyplnit tyto mezery.

Nejlepší způsoby podpory imunity nespočívají jen v užívání doplňků s vitaminem C nebo multivitaminů, ale poskytují cílenou podporu, která pomáhá posilovat imunitní funkce, chránit buňky a zvyšovat hladinu energie.

Několik doporučení

Česnek a zázvor

Tyto osvědčené superpotraviny pomáhají díky přírodním bioaktivním sloučeninám podpořit vaši imunitu. Přidejte si do polévky česnek navíc, popíjejte zázvorový čaj nebo získejte to nejlepší z obou světů, když si připravíte velkou dávku vývaru z kostní dřeně s kardamomem a zázvorem.

Kurkuma

S tímto zářivě žlutým kořením jste se pravděpodobně setkali v kari, ale skutečnou hvězdou představení je účinná látka v kurkumě: kurkumin. Tato sloučenina podporuje zdravou reakci na zánět a pomáhá regulovat imunitní systém.

Barevná zelenina

Pokud vám jde o získání co nejvíce živin, dejte si na talíř zeleninu všech různých barev. Konzumace pestrobarevné zeleniny pomůže vašemu tělu získat spoustu prospěšných vitaminů a minerálů, jako je vitamin C v brokolici, glutathion v růžičkové kapustě a zinek v tmavé listové zelenině.

Potraviny prospěšné pro vaše střeva

Překvapivě mnoho imunitních aktivit začíná ve střevech (více o tom později).

Silný imunitní systém začíná zdravým střevním mikrobiomem. Může se zdát zvláštní, že váš žaludek hraje roli v tom, jak se cítíte, ale stále více důkazů ukazuje, že vaše střevní bakterie jsou klíčovou součástí imunitní reakce vašeho těla.

Střevní bakterie jsou mimo jiné zodpovědné za:

-rozkládání potravy na živiny, které pomáhají zásobovat vaše buňky palivem a posilovat vaše imunitní reakce -vysílání varovných signálů imunitnímu systému, když zjistí přítomnost škodlivých mikroorganismů

Vědci odhalují další podrobnosti o této poslední funkci. Víme, že vaše střevní bakterie hrají roli při udržování rovnováhy ve vašem těle - stavu zvaném homeostáza. Vaše tělo se neustále snaží udržovat stav homeostáze, protože je to nejefektivnější stav pro fungování všech jeho systémů.

Když na vás začnou útočit škodlivé bakterie nebo viry, váš imunitní systém se rozjede na plné obrátky, aby vše vrátil do normálu - a pokud máte zdravý střevní mikrobiom, je imunita vašeho těla lépe vybavena, aby pomáhala bránit vaše tělo.

POTRAVINY, KTERÉ PODPORUJÍ ZDRAVÍ STŘEV

Jak tedy podpořit zdravá střeva? Jezte zeleninu! Strava bohatá na rozmanité, živinami bohaté potraviny poskytuje celému vašemu tělu přístup k vitamínům a minerálům, které potřebuje, aby fungovalo jako dobře namazaný stroj.

Pro ještě větší podporu přidejte do svého jídelníčku tyto produkty:

Kostní vývar

Je bohatým zdrojem kolagenu, který pomáhá udržovat pevnou pojivovou tkáň - včetně pojivové tkáně v trávicím systému.

Kvašené potraviny

Kimči, kysané zelí a další kvašené potraviny jsou skvělé pro celkové zdraví, protože představují spolehlivý způsob, jak do stravy dostat probiotické bakterie.

Potraviny bohaté na antioxidanty: Antioxidanty pomáhají tělu bojovat s volnými radikály způsobenými oxidačním stresem a záněty. Studie ukazují, že protizánětlivé polyfenoly (rostlinné sloučeniny s antioxidačními vlastnostmi) mohou pomáhat podporovat rovnováhu prospěšných bakterií ve střevech. Další důvod, proč si dopřát potraviny bohaté na antioxidanty, jako jsou bobule, hořká čokoláda a káva.

Vitamin D a zinek

Dalším skvělým způsobem, jak podpořit svůj imunitní systém je dostatečný příjem vitaminu D a zinku. Jelikož jejich role, pro správné fungování imunitního systému a celkové zdraví, jsou zásadní.

Vitamin D

Dostat do svého těla více vitaminu D je jasná výhra. To proto, že přínosy vitaminu D jsou zásadní pro celé vaše tělo. Pokud jde o váš imunitní systém, vitamin D podporuje T-buňky, bílé krvinky, které pomáhají chránit vaše tělo před nemocemi. Sluneční vitamin je však také nezbytný pro silné kosti a zuby, protože pomáhá tělu vstřebávat vápník a udržovat kostní tkáň. Nedostatek vitaminu D je také spojován se slabšími svaly a špatnou funkcí svalů.

Podle Mayo Clinic je doporučená denní dávka vitaminu D pro dospělé 600 IU (15 mikrogramů). Jak se tedy do tohoto čísla trefit? Pokud jde o zvýšení hladiny vitaminu D, dbejte na to, abyste:

Vystavujte se slunečnímu záření, když je venku hezky! Optimální je 20 minut denně, ale zimní měsíce nebo mizerné počasí ne vždy umožňují příjemné klimatické podmínky. Ideální je tedy cokoli, co zvládnete, a to co nejčastěji.

Jezte potraviny bohaté na vitamin D, jako jsou tučné ryby, vaječné žloutky, hovězí játra.

Užívejte doplněk stravy s vitaminem D, abyste měli dostatek tohoto nezbytného vitaminu.

Zinek

Možná jste už slyšeli, že zinek je skvělým pomocníkem, když chcete posílit svůj imunitní systém. Ale proč je tak dobrý? Přínosy doplňku zinku jsou docela působivé:

Podporuje silný imunitní systém, který dokáže reagovat na vetřelce jako profesionál.

Hraje roli v buňkách sliznic a kožních tkání vašeho těla, podporují hojení a opravu buněčných membrán.

Studie naznačují, že některé formy zinku, především glukonát zinečnatý, mohou dokonce zkrátit délku nachlazení.

Zinek můžete získat v potravinách, jako jsou ústřice, dýňová semínka, hovězí maso a kešu oříšky, ale je těžké získat ve stravě dostatek potravin bohatých na zinek.

Nejlepším způsobem, jak si zajistit dostatečný příjem zinku pro vaše tělo, je užívat doplněk s obsahem zinku. Dbejte ale na to, abyste užívali zinek s dalším nezbytným minerálem: mědí.

Zinek může ve vašem těle soupeřit o vstřebávání s mědí. Měď však pomáhá při životně důležitých funkcích, jako je tvorba energie a krevních buněk. Proto se ujistěte, že váš doplněk stravy se zinkem a mědí obsahuje vyvážené dávky obou základních minerálů.

Několik poznámek na závěr: Je vhodné užívat zinek s jídlem, abyste se vyhnuli vedlejším účinkům, jako jsou žaludeční potíže. Také se vyhněte užívání zinku společně s alkoholem nebo antibiotiky. Alkohol může vašemu tělu ztížit vstřebávání zinku. A když užíváte zinek a antibiotika bez dostatečné časové mezery, můžete narušit jejich účinnost.

Sdílet:

Kategorie
Top TOPlist