facebook
Limitovaná akce! Při nákupu dvou produktů Ben & Anna získáte 1x dětskou zubní pastu v hodnotě 179 Kč (1 na objednávku)
Objednávky do 14:00 odesíláme ihned | Doprava zdarma nad 1500 Kč | Výměny a vrácení do 30 dnů zdarma

Jak se otužovat

Rádi byste posílili svoji imunitu prostřednictvím otužování, ale chybí vám inspirace ke správným postupům? Připravili jsme pro vás několik jednoduchých tipů, které vás světem otužování provedou a nastíní vám, jak je provádět co možná nejefektivněji.

Saunování a ochlazování

Pravděpodobně nejčastějším způsobem otužování je využívání saun a následných ochlazovacích procedur. Po několika minutách v sauně, kde se teplota pohybuje mnohdy až kolem hranice sta stupňů přichází se zchlazením pro tělo bezpečný šok. Ten umožňuje adaptaci na změnu teploty, čímž se tělo logicky otužuje a zlepšuje svoji imunitu. Chodit do sauny bez následného ochlazení naopak odborníci důrazně nedoporučují.

Studené sprchy

Chcete-li se otužovat v domácích podmínkách, může pro vás být potěšující novinou, že si vystačíte pouze se sprchovým koutem. Ranní ledová sprcha bude mít při pravidelném zařazení velmi pozitivní efekt na vaše vnímání změn teploty.

Otužování v ledové vodě

Pokud chcete zajít ještě o krok dále, můžete se odhodlat k otužování v ledové vodě v rybnících či jezerech. V zimních měsících se tyto vodní plochy stávají pro všechny milovníky otužovací regenerace doslova rájem. Vždy si však dejte pozor na svoji bezpečnost, otužujte se pouze v přítomnosti dalších osob a dodržujte správné postupy, abyste neohrozili své zdraví. Předtím, než začnete tento způsob otužování využívat je navíc vhodné delší dobu aplikovat mírnější otužování například skrze zmíněné ledové sprchy.

Kryokomory

Kryokomory fungují vlastně na opačném principu než sauny. Zavřením do prostoru s velmi nízkou teplotou dochází u těla opět k pozitivnímu šoku způsobujícímu blahodárné účinky pro vaši svalovou regeneraci a samozřejmě i k jeho otužování.

Sdílet:

Kategorie
Top TOPlist